Akulah PencintaMu Ya Allah

Akulah PencintaMu Ya Allah

Jumaat, 26 Julai 2013

Ahlan Wasahlan (Tak Kenal Maka Tak Cinta, Dah Kenal Baru Jatuh Cinta)

Assalamualaikum pembaca blog yg saya kasihi, alhamdulillah bersyukur kerana masih berkesempatan meminjam nyawa yang diberikan oleh Pencipta kita Allah SWT. Saya bersyukur kerana ini blog yang kedua yang  saya create  untuk tugasan assingment yang diberi oleh pensyarah saya iaitu En Shahrul Niza. Baiklah untuk entry pertama ni saya letak tajuk ahlan wasahlan yang bermaksud selamat datang, so saya nak ucapkan selamat datang kepada mereka-mereka yang melawat blog saya yang biasa-biasa ni terutama pensyarah saya, harap dia bagi saya markah lebih hehehe =). Sebelum jari ni menari lebih panjang saya perkenalkan diri saya dulu, nama diberi oleh bonda dan ayahanda ialah Rasyada Bt Abd Wahab yang bermaksud petunjuk atau kecerdikan, alhamdulillah nama yang bonda dan ayahanda pilih sangat cantik. Saya merupakan anak bongsu dari enam adik beradik, umur saya 21 tahun merupakan pelajar Ijazah Sarjana Muda Psikologi semester 2 Kolej Universiti Islam Melaka(KUIM). Saya seorang yang peramah dan sedikit manja tapi kata  future Incik Zauji saya, saya ni manja banyak hmmm yeke? Apa-apa jelah, yang penting saya jadi diri saya sendiri. Cita-cita saya nak jadi pensyarah insyaallah, dan hobi sya pula suka memasak walaupun saya tak pandai masak tapi saya kene masak, sebab kata bonda saya, nak pikat hati suami ni kene jaga perut dia saya ingat jaga perut tu tak kasi boroi ke apa tapi lain pastikn masakan yang kita masak tu sedap supaya dia tak makan kat luar hehehe. Ok tu kira petualah jadi bakal-bakal zaujah semua bolehlah ambik tips ni =).  Hah status saya..hmmmm fikir panjang nih tapi biarlah rahsia nanti kalau jadi saya jemput semua datang majlis saya makan nasi minyak =). Rahsiakan pertunangan hebahkan perkahwinan. Baik itulah sedikit sebanyak tentang diri saya.

Dalam kehidupan ini kita kene tahu apa matlamat kita? Kenapa Allah ciptakan kita? Apa tujuan kita ada di atas muka bumi ini? Soalan-soalan macam ni selalu memotivasikan saya dan mengingatkan bahawa kehidupan dunia adalah tempat bercucuk tanam, tanam segala kebaikan sebanyak mungkin untuk dituai di negeri abadi, yang pasti tidak selamanya kita menghuni dunia ini, yang jelas kita akan selamanya di alam sana. Jadi kita hendaklah merasa bangga menjadi hamba Allah yang sentiasa taat dan patuh akan perintahNya. Ini sedikit nota usrah dari saya, semoga ia bermanfaat untuk kalian semua kerana yang baik itu datangnya dari Allah SWT dan yang lemah dan tidak berdaya itu dari saya sendiri.

Rasanya setakat ini sajalah entri untuk kalian semua, insyaallah entri-entri nota usrah rasya humaira akan sentiasa saya update dari semasa ke semasa. Namun kalian-kalian juga boleh add saya kat facebook https://www.facebook.com/amrina.rasyada.520 atau email rasyahumaira@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan atau perkongsian

                                                                            salam cinta dari saya rasya humaira
seindah tinta bidadari syurga



Tiada ulasan:

Catat Ulasan